V U X E N

när är man vuxen?
är det när man samlat ihop tillräckligt med vuxen poäng...hela egen lägenehet,studentlån, icakort grejen.
när man faktist betalar för vuxenbiljett på bussen, inte ens har en liten tanke på att dra iväg på en veckas vrålsupar charter till kos, ibiza eller nått liknande. 9 till 5 jobb månda - freda, par middagar, köpa krukväxter, visitkort, när man använder orden de va bättre förr. hela jävla vuxen grejen lockar inte för fem jävla öre.
Jag är 20 år och jag tänker fortsätta att le och  lägga fram jämna pengar till barnbiljetten på bussen, har inte en tanke på att skaffa ica kort, och krukväxter...nä. Jag önskade mig inte en matberedare i julklapp inte presentkort på duka heller för den delen och veckohandling har jag kanske genomfört...ja typ aldrig, jag är helt jävla värdelös på att hålla koll på mina pengar och jag kan fortfarande sitta i timmar framför ett tvspel¨, jag kan äta pasta sju dagar i veckan......
Vad jag ville säga med detta är att....ja tänker fortsätta att kalla mig för inte vuxen 



anja bra nog bra du är ibland alltså !

peeeeeeeeaaaceeeeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback