hej du problemfria värld...


Låg och funderade förut på hur problemfritt det va när man va en sisådär 7 - 8 , 10 år och inte brydde sig om allt eleände dom berättade om på nyheterna då det inte spelade någon roll vad klockan var, utan bara att man fick va ute lika länge som dom äldre på kvällarna. Då man kunde kolla på sin favorit film 20 gånger på en och samma dag, Då min tillvaro gick ut på att leva rövare och härma allt som mina bröder gjorde, och vara den där riktigt störiga lillasystern som skulle vara med på precis allt, tävlade i hur långt man kunde komma på supermario på 8 bitars, hur många ankor man kunde skjuta i duckhunt. Då mina hjältar var ninja turtels och macgyver. Vårat blåa hus på virkesvägen som jag tyckte va hur stor som helst att man nästan försvann i det. Jag var 7 år och min bästa kompis var min granne som gillade att ljuga, som ljög om allt, och jag trodde på allt!Som ljög om fläskgröt och superhjältspappor och allt här och där. Den gången vi kastade frisbee och jag råkade kasta den i fejan på han och råkade komma åt en lös mjölktand, det blödde jätte mycket och jag trodde han skulle dö. Den eftermiddagen tillbringade jag i ett hus på lekparken, alla letade efter mig jag va livrädd att jag skulle bli hämtad av polisen, det vart jag inte.
Min födelsedag då jag fyllde sju, då mamma bakat en bil tårta med mintkakor som hjul, jag va stolt.
Sommrarna hos farmor och farfar, då jag och martin samlade på grodyngel, och vi vart gödda med en jävla massa godmat och spelade massa minigolf. Och ja jag kände mig som världens superstjärna mimandes till spice girls, och min största dröm var att få va med i småstjärnorna. Tiderna då problemen var långt borta, då man drömde om att bli äldre, drömde om att man var lika gammal som en storebröder. Det jag var som mest facinerad av var alla konstiga husdjur som mina kompisar hade men som jag aldrig fick, vandrande pinnar och hoppande bönor som jag så gärna ville ha (?)Tiden då valutan var bugg, det enda som spelade roll med den där 10an var hur många bugg du kunde köpa för den. En lite tanke jag hade bara....


checka pecka, jag drog till stockholm jag. klockan halv 5 imorse drog jag å johanna ut på äventyr (checka tiden), vårat flyg var dock försenat med sisådär en tusen timmar, men vi tog oss fram. Hade beställt solsken men vi fick regn och till å med litte åska, men vi hade bestämt oss för att åtminstone låssas att det var fint väder så de var precis vad vi gjorde. Mötte upp banana och drog en runda på stan och käka glass nere vid vattnet men så började det ösregna..jippie.
tog en tripp till martins kontor och sa hej.
käkat en jävla massa mat och avslutat med smothie (hur stavas de egentligen?)
Har även träffat på min, nilen å fluffs gamla homie som stod och sög på sitt munspel, påminde om good old times. Tänkte på tal om nilos försöka hooka upp med henne imåra!

Kommentarer
Postat av: Maria

Stockholm, låter härligt. Hur länge blir du där? Jag vet vad du menar om det här med barndomen, när livet var så enkelt... Vi hörs nåt snart! puss

Postat av: Emelie

Förstår också precis vad du menar de du skrivit ! ! ! du visst ska vi ses i helgen?! :P kommer in lördag eller söndag! puss och kram OBS ! ny blogg. check it out! :D

2007-05-08 @ 20:31:46
URL: http://www.emelielindberg.blogg.se
Postat av: idaho

haha du e väl för skön!

2007-05-09 @ 14:02:41
URL: http://www.idahooo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback