FRA

va bara tvungen att lägga ut detta....


Kära riksdagsledamöter!


Jag representerar inte alla människor. Jag representerar en del människor, en högljudd del dock.

I våra ögon har ni just gett oss, dom små människorna, en smäll på käften. Ni talar om avlyssning men ni har inte lyssnat på oss.


Ni kan inte ha undgått att höra folkets protester. Men ändå har ni beslutat att vi ska investera våra pengar i FRA. Medan det svenska folket satt och hejade på landslaget var ni i plenisalen och röstade om vår framtid. Hur kommer det sej att ni inte kollade på matchen? Bara det gör mej misstänksam mot såväl er som mot den demokratiska beslutsprocessen.


Jag föreslår att ni i framtiden går på några matcher och ställer er bland den svenska klacken. Och att ni går på några av dom svenska musikfestivalerna och står i publiken. Var som oss. Upplev Sverige som vi upplever Sverige. Detta handlar inte om vi mot er eller dom mot oss. FRA handlar om varenda människa som bor i Sverige.


Vill vi leva i ett land där alla är misstänkta? Tror vi att det kommer att leda till ett säkrare Sverige? Eller betyder säkerhet för riksdagen osäkerhet för det svenska folket? Behöver vi inte en bättre sjukvård och ett förbättrat utbildningsväsen mer? Vill vi verkligen investera våra pengar i rädsla i stället för en bättre framtid? Är det verkligen denna plats i historien ni vill ha? riksdagen som underminerade demokratin och urholkade folkets förtroende? Som en del av det svenska folket - er arbetsgivare - menar jag att vi borde verka för ett öppnare samhälle. Och inte förvandla vårt underbara land till ett rike styrt av rädsla och hemlighetsmakeri.


Detta handlar inte om partifärg - detta handlar om våra liv. Jag tänker motverka denna typ av verksamhet så länge jag lever!


För det svenska folket i tiden.

Jason

"Timbuktu" Diakité


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback