DJURENS RÄTT

Jag har aldrig varit den där jobbiga jäveln som predikat hur mycket bättre det är att vara vegetarian..
Jag har stått ut med mycket genom åren, fått förklara mig minst en gång i månaden när man hamnat i mat situationer, och folk vill veta varför? Jag brukar svara lungt och samlat att det är mitt val och att det är många anledningar som ligger bakom, alla gör sina val här i livet, det här är ett av mina. Sen finns det alltid dom som försöker provocera trycka upp en kött bit i fejjan och tro att man ska börja lacka så dom har anledning att köra på det gamla vanliga snacket "människan har ätit kött sen begynnelsen, det är typ lika naturligt att käka kött som att bajsa.." 
Jag skiter i vilket! Jag valde att välja bort köttet 2004 om jag inte minns fel, och just nu kan jag säga att jag är mer stolt än någonsin! Fy fan hur djuren behandlas...jag blir äcklad över hur det går till när djuren slaktas, hur djuren behandlas på gårdarna, all vanvård och skit man får se och läsa om. Jag säger inte att alla ska välja bort köttet, men kanske bli mer medvetna om vad som försigår på vissa ställen...det här är för fan sverige! Något måste hända!!
Kika in
http://www.djurensratt.se/

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag skäms för att jag inte är vegetarian längre men har bestämt mig för att när jag är tillbaka i Sverige ska jag ta ett jägarcertifikat. Om jag ska äta kött, så ska jag kunna döda djuret själv och jag vill veta att de haft ett bra liv till en dagen de dör.

Och viktigast av allt, en älg eller ett rådjur har haft ett liv i frihet till den dagen de dör. De bidrar inte heller till växthuseffekten och vattenbrist på samma vis som exempelvis kor gör. Om vi vill att jorden ska överleva ett litet tag till måste vi dra ner på vår köttkonsumtion.

Jag har inget bra argument för att inte vara vegetarian, men jag har en önskan om att ändra min köttkonsumtion till något bättre.

Köttätare ska förklara sitt beteende, inte vegetarianer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback